Nasza szkoła bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości

czwartek, 13 stycznia 2022

Rodzinne czytanie

„Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy, albo zapomni, co mu dolega, albo zaśnie – w każdym razie wygra” – te słowa polskiego noblisty Henryka Sienkiewicza są obecnie ( w dobie pandemii) bardzo aktualne.

Czytanie znacząco redukuje lęk, obniża poziom stresu i pozwala spojrzeć na rzeczywistość z dystansem.

Jak podkreślają specjaliści czytanie otwiera dostęp do skarbnicy ludzkiej myśli i wiedzy. Niezwykle ważne jest, by nawyk czytania i miłość do książek zaszczepić już w dzieciństwie. Głośne czytanie dzieciom i z dziećmi stymuluje ich rozwój intelektualny, przyspiesza rozwój mowy, poszerza zasób słownictwa, rozwija wyobraźnię, umiejętności komunikacyjne, rozbudowuje pamięć dziecka, pobudza do kreatywności, tworzenia rzeczywistości poprzez słowa i różne pomysły działań - dziecko samo kreuje swoje zabawy na podstawie tego, co zapamiętało z utworu.

Uczniowie klas IV a, IV b i VI a, realizując PROJEKT ROZWOJU CZYTELNICTWA, promowany przez szkołę, brali udział w akcji głośnego RODZINNEGO CZYTANIA. Zadaniem dzieci, ich rodziców, dziadków i rodzeństwa było systematyczne, codzienne czytanie.

Rodzinne czytanie i rozmowy na temat przeczytanych treści są dobrym sposobem spędzania czasu, poznawania siebie nawzajem i z pewnością wpływają na budowanie relacji. Częste czytanie książek z dziećmi kształtuje wzory komunikowania się i kulturę słowa, dzięki czemu może przyspieszyć rozwój mowy i myślenia- zgodnie stwierdzili rodzice, którzy włączyli się do szkolnej akcji.
koordynator: Mariola Mróz



































 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz