Nasza szkoła bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości

piątek, 4 grudnia 2015

Wielkie czytanie "Zemsty" Aleksandra Fredry


Uczniowie klasy 2a gimnazjum wzięli udział w projekcie edukacyjnym
zorganizowanym przez p. Mariolę Mróz: Wielkie czytanie "Zemsty" Aleksandra Fredry
 
Cele projektu
- zachęcanie uczniów do korzystania ze zbiorów bibliotecznych
- rozbudzanie pasji czytelniczych
- doskonalenie umiejętności głośnego czytania z właściwą intonacją i w odpowiednim tempie
- promowanie ciekawej literatury
- kształtowanie właściwych postaw współpracy w zespole

W jaki sposób to osiągnęliśmy?
- organizacja spotkania w bibliotece
- uroczyste wypożyczenie książek
- Maraton Czytelniczy- ciągłe głośne czytanie przez 120 minut ,, Zemsty" ( 26 listopada - podział ról)
- codzienne głośne czytanie - nauczyciel oraz wybrani uczniowie czytali kolejne sceny ,,Zemsty" przez tydzień na początku każdej lekcji języka polskiego ( od 26 listopada do 3 grudnia komedia została przeczytana)


Uroczyste wypożyczenie książek w szkolnej bibliotece
Błagalny wzrok Adasie, zaczytanie Oli i zdecydowanie Justynki...
Wiktor też pragnie wypożyczyć książkę.

Paulina już książkę wypożyczyła...
i odchodzi na miejsce.

Wszyscy uczniowie klasy 2a wypożyczyli "Zemstę" Aleksandra Fredry.

Nad prawidłowością wypożyczania książek czuwała bibliotekarka szkolna, pani Beata Seroczyńska.


 Każdy uczeń zajął miejsce na dywanie i nastąpił przydział ról.

 Rolę Cześnika Raptusiewicza czyta Wiktoria Kiliszek

 W rolę Śmigalskiego wcielił się Wiktor Nowaczyk

 Wojtek Małecki czytał rolę Papkina

 Wacław Milczek - Tomek Siwek

 Paulina Mikusek czyta rolę Dyndalskiego

 Justyna Sadowska wcieliła się w rolę Klary

 Rolę Podstoliny czyta pani Mariola Mróz

 Adaś Piątek czyta rolę Rejenta Milczka


Czas na wspólnym czytaniu upływał bardzo szybko.

 Wspólne czytanie dostarczyło wielu miłych wrażeń.

Wypowiedzi uczniów oceniające projekt:


,,Każdy miał szansę wcielić się w rolę i to mi się bardzo podobało. Dzięki temu czytaniu lepiej zrozumiałem lekturę. Dodatkowe wyjaśnienia nauczyciela pomogły mi zrozumieć trudne kwestie."

,,Mnie podobało się to, że czytający miał karteczkę z opisem roli. To ułatwiło zrozumienie książki."

,,Na mnie wrażenie zrobiło głośne czytanie przez kolegów i koleżanki."

,, To doskonały pomysł na poznanie lektury. W domu pewnie nie czytałbym tak chętnie."

,,Dobrym pomysłem było przygotowanie obrazów przedstawiających bohaterów komedii. To pozwoliło na wyobrażenie sobie, jak bohater wyglądał."



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz