We współczesnym świecie ogarniętym komputeryzacją mało atrakcyjne wydaje się czytanie lektur, wręcz nudne.
Przed dorosłymi, szczególnie Rodzicami i nauczycielami, staje bardzo poważne zadanie: Jak zachęcić dzieci do czytania i rozumienia czytanego tekstu?
Pomocą służą kreatywne metody pracy z lekturą szkolną. Wśród wielu metod dużą popularnością cieszy się opracowanie lapbooka do przeczytanej książki.
Ta metoda została wykorzystana podczas omawiania noweli Bolesława Prusa ,,Katarynka” w klasie V b.
Różnorodność wykorzystanych materiałów, sposób wykonania i omówienia przygotowanego zadania korzystnie wpływa na wszechstronny rozwój ucznia. Rozwija wyobraźnię, pozwala na wykorzystanie wielu źródeł informacji i przetworzenie ich w najtrafniejszy i najatrakcyjniejszy sposób.
Aparat cyfrowy wykorzystywany do dokumentacji pochodzi z projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz