Uczniowie klasy 4b uczestniczący w innowacji pedagogicznej Kulturowy Escape Room, brali udział w lekcji o tematyce St. Valentine’s Day.
Rozwiązali szereg zadań, aby uwolnić amora, by mógł dalej łączyć w pary.
Wszystkie zadania były do wykonania w języku angielskim. Dotyczyły słownictwa i kultury obchodzenia walentynek w krajach anglojęzycznych. Lekcja została przeprowadzona metodą stacji dydaktycznych, aktywizując uczniów do czynnego uczestnictwa. Pracowali w grupach przy stanowiskach przygotowanych przez nauczyciela. Pojawił się element zabawy, jak i rywalizacji.
Mariusz i Kacper. Ich ćwiczenie polegało na znalezieniu dodatkowych liter w walentynkowych słowach ułożonych w pofalowanym tekście. Czytane kolejno utworzyły hasło. Zadanie nastręczyło im nieco problemów!
Trio Szymon, Wiktor i Dawid mieli do rozwiązania walentynkową krzyżówkę z hasłami w postaci obrazków. Niezbędna okazała się pomoc kolegów i nauczyciela.
Efekty pracy uczniów zostały przedstawione wszystkim grupom. Na koniec zajęć odbyła się ich ewaluacja, uczniowie oceniali poziom lekcji, ile się w ten sposób nauczyli i wyrazili swoje zdanie o takim sposobie uczestnictwa w lekcji.
Rozalia i Natalia ułożyły gwiazdę z trójkątów dopasowując pary mini dialogów. Na rogach gwiazdy powstało hasło.
Pola i Maja zajęły się Grammar matching. Zadanie polegało na dopasowaniu zdań do obrazków. Poradziły sobie śpiewająco!
Zakodowane słowa. Pola i Julia zajęły się odgadywaniem walentynkowych słówek i odkodowaniem wszystkich wyrazów. Następnie odszyfrowały hasło.
45 minutowa lekcja skończyła się w mgnieniu oka. Uczniowie zaangażowali się w pracę i nauczyli nowych słów oraz tradycji.
Materiały zakupione ze strony www.karinafrejlich.pl
Katarzyna Zalewska Kiliszek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz